wtorek, 12 czerwca 2018

kopalnia zajęcia w przedszkolu


kopalnia - zajęcia w przedszkolu

Gorąco, upał, ufff...warto byłoby się schłodzić...
Jestem mieszkanką Poznania, ale urodziłam się w Koninie, mieście Kopalni Węgla Brunatnego. Mój dziadek był górnikiem i od zawsze byłam zafascynowana jego pracą. 
Przedstawię Wam przykład, jak można w ciekawy sposób przedstawić zawody, min. górnika.

Do zajęć potrzebujemy kilku brył węgla kamiennego, drzewnego i brunatnego. Ja użyłam też kilku brył soli kamiennej, różnego rodzaju przezroczystych i kolorowych kamieni i metalu, gdyż...zjeżdżamy pod ziemię w poszukiwaniu skarbów. Wykorzystałam również kilka krzeseł i czarne worki do śmieci (jako tunel). Latarka na głowę przydała się, bo wtedy dzieci miały wolne ręce i mogły odnajdywać skarby schowane pod krzesłami. Ćwiczenie czołgania jest świetne dla motoryki dużej, a przy okazji niezła frajda ! 



Do oglądania zdobytych skarbów posłużyć nam mogą również lupy. Przy okazji nauczycielka omawia funkcję węgla oraz innych surowców, jak ważny jest zawód górnika, hutnika.


Na koniec możemy wykonać pracę plastyczną: "We wnętrzu kopalni" białą pastelą na czarnej kartce.



Życzę miłej zabawy ;-)

Marta


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Razem z mamą tarta warzywna....mniam

Jednym z dobrych pomysłów na spędzenia czasu z dzieckiem jest wprowadzanie go w obowiązki domowe. Które mogą okazać się świetną zabawą :-) T...