sobota, 3 listopada 2018

Łańcuch na choinkę





Łańcuch ze słomy

     Dzisiaj moim kolejnym pomysłem na udekorowanie choinki jest łańcuch z obranej z wierzchniej warstwy słomy. Prowadziłam już szkolenie dla nauczycieli "Wigilia na ludowo" z wykorzystaniem słomy, kłosów żyta i pszenżyta. Wszystkie pomysły cieszyły się dużym zainteresowaniem, a dorośli uczniowie wykonywali ozdoby szybko i uznali je za mało skomplikowane.

Oto składniki:
- pocięte kawałki oczyszczonej słomy
- bibuła
- sznurek lniany
- nożyczki z cienką końcówką


Sznurek zakończyłam pętelką tak, aby elementy ozdobne nie zsunęły się z niego. Następnie kolorowe kawałki bibuły wycięłam i ukształtowałam w tzw. wachlarz lub harmonijkę, a na końcu zrobiłam w nich dziurki i nadziałam na sznurek.



Jeśli macie w swojej kuchni, to warto wykorzystać także makaron typu "kokardka" i wcześniej pomalować, a zamiast kokardek bibułowych możecie nadziać kokardki makaronowe. To także wygląda pięknie na choince.

Między makaronowe kokardki swobodnie można wplatać sznurek, a najpierw igłę.






Pozdrawiam  i do następnego postu ... Całuski ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Razem z mamą tarta warzywna....mniam

Jednym z dobrych pomysłów na spędzenia czasu z dzieckiem jest wprowadzanie go w obowiązki domowe. Które mogą okazać się świetną zabawą :-) T...